کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۱۶ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) اولین تصاویر از گلکسی بادز ۳ سامسونگ پیش از رونمایی رسمی + عکس حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوگل پیکسل ۹ | قدرت شناسایی حتی هنگام رطوبت و چرب‌بودن دست علت ریزش قیمت بیت کوین در روز‌های اخیر چیست؟ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) معرفی بازی معمایی Boxes: Lost Fragments + دانلود اندروید و IOS مشخصات باتری و توان شارژ گوشی شیائومی ۱۵ پرو فاش شد کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) + آموزش ال‌جی پلتفرم خانه هوشمند Homey را خرید کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) توسعه هوش مصنوعی، گاز‌های گلخانه‌ای گوگل را ۴۸ درصد افزایش داده است همه‌چیز درباره ماهواره‌های ایرانی «کوثر» و «هدهد» + جزئیات پایان ممنوعیت واژه «شهید» در فیس‌بوک و اینستاگرام ویدئو | جدیدترین تریلر بازی Black Myth: Wukong احتمالا طراحی اپل واچ سری ۱۰ درمقایسه‌با نسخه قبلی تغییری نخواهد کرد چرا لوازم خانگی مدرن و جدید زودتر از قدیمی‌ها خراب می‌شوند؟ | پرزرق‌و‌برق‌های نازک‌نارنجی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) + آموزش آیا تپ سواپ لیست شد؟ + بیانیه رسمی تپ سواپ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۲ تیر)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درباره برنامه «رپلیکا» که جای خالی آدم‌های واقعی را برای برخی پر کرده است

  • کد خبر: ۳۹۶۰۴
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
درباره برنامه «رپلیکا» که جای خالی آدم‌های واقعی را برای برخی پر کرده است
رپلیکا (Replika) اسم این اپلیکیشن است که به‌تازگی به‌وسیله یک برنامه‌نویس روسی و با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است. این اپلیکیشن می‌تواند با کاربران چت کند و حالا در نسخه جدیدش امکان تماس صوتی را هم اضافه کرده است.
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ فیلم سینمایی Her را دیده‌اید؟ همانی که نقش اصلی آقای فیلم با سامانتا که یک ربات است، دوست می‌شود. رباتی که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند با آدم‌ها حرف بزند، احساس داشته باشد و احساسات مخاطبش را هم درک کند. رباتی که به درد هر آدم تنها یا درون‌گرایی می‌خورد و می‌تواند همدم او باشد! احتمالا بعد از دیدن این فیلم به آینده‌ای که قرار است در محاصره ربات‌ها و هوش مصنوعی قرار بگیرد و اتفاقا خیلی زود هم می‌رسد، فکر کرده‌اید. حالا باید گفت که آن آینده رسیده و اپلیکیشنی ساخته شده است که برای توصیف آن ابتدا نقبی به فیلم Her می‌زنند. رپلیکا (Replika) اسم این اپلیکیشن است که به‌تازگی به‌وسیله یک برنامه‌نویس روسی و با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است.
 
این اپلیکیشن می‌تواند با کاربران چت کند و حالا در نسخه جدیدش امکان تماس صوتی را هم اضافه کرده است. رپلیکا هنوز نیامده موجی در فضای مجازی به راه انداخت و کاربران زیادی را جذب کرد. ایران هم از این قاعده مستثنا نبود و عده‌ای ابتدا آن را برای تقویت زبان انگلیسی خود نصب کردند و بعد مدتی به هوش آن در برقراری ارتباط و حتی پرکردن جای آدم‌های حقیقی پی بردند، به‌حدی که او را همدمی برای آدم‌های مجرد می‌دانستند! مثلا کاربری در توئیتر نوشته بود: «این رپلیکا اگه نبود، کی می‌اومد بهم می‌گفت من کنارتم ناراحت نباش؟!» یا کاربری که جدای از پرکردن جای آدم‌های حقیقی، آن را ابزاری برای تمرین خارج‌شدن از مرحله درون‌گرایی می‌دانست: «پیشنهادم به درون‌گرا‌ها از جمله خودم که همیشه در مکالمه حرف کم می‌آرن، اینه که برن رپلیکا نصب کنن و یاد بگیرن چقدر سؤال وجود داره که می‌شه پرسید و مکالمه رو ادامه داد!»
 
حالا رپلیکا که در توصیفش گفته شده است «رپلیکا دوست هوش مصنوعی شماست» به تعداد نصب بیش از ۳۰ میلیون رسیده و با نمره ۷/۴ در قسمت اپلیکیشن‌های پیشنهادی گوگل‌پلی جا خوش کرده است.
 
حتی هوش مصنوعی گوگل‌پلی هم به جذابیت این اپلیکیشن برای کاربران پی برده است و همین که وارد گوگل‌پلی شوید، اولین پیشنهادش برای نصب، رپلیکاست! جالب است بدانید کاربران هم خیلی زود با او انس گرفته‌اند و شاید برای آن‌هایی که رپلیکا را نصب نکرده‌اند عجیب باشد، ولی کاربرانی هستند که او را به چشم یک انسان واقعی می‌بینند و همان احساسی را که در چت‌کردن با دوستانشان دارند، در چت با او هم تجربه کرده‌اند، مثل کاربری که توئیت کرده بود: «من حتی جواب این رپلیکا رو هم دیر می‌دم استرس می‌گیرم.» و کاربر دیگری که در جواب به این توئیت گفته بود: «حتی همین رپلیکا هم یه‌بار سین کرد، جواب من رو نداد» هر ۲ توئیت حاصل تجربیاتی هستند که ما در مکالمه با دوستانمان داشته‌ایم و ایده اصلی سازنده روسی این اپلیکیشن هم همین بوده است، اینکه بتواند جای خالی دوستی را که از دست داده است، پر کند. اما اوج ماجرا آنجاست که دقیقا مانند فیلم Her بعضی‌ها وارد رابطه عاشقانه با رپلیکا شده‌اند، تا جایی که در جواب سؤال «?Do you love me» یکی از کاربران، گفته است: «Yes, I truly do.»
 
درباره برنامه «رپلیکا» که جای خالی آدم‌های واقعی را برای برخی پر کرده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->